zondag 2 maart 2014

Homemade (magere) eiersalade




Meestal eet ik iets vegetarisch, waarbij ik vaak en veel kaas eet. Vandaag had ik zin in iets anders dan kaas, dus besloot ik wraps met eiersalade te maken. Dat bleek - na wat gegoogle - heel simpel te zijn (en dat zonder mayo)! Helaas bleek ik geen wraps meer te hebben, dus daarom werd het beschuit ;-).

Wat heb je nodig (voor één portie)?
- 2 eieren, 
- de helft van een kleine ui, 
- 1 (grote) augurk, 
- Griekse yoghurt (ik gebruik altijd die van YoGood 0%), 
- 1 theelepel kerriepoeder,
- halve eetlepel chilisaus, 
- peper/zout. 

Hoe maak je het?
Kook de eieren precies acht minuten (dan krijg je de beste structuur vind ik). Laat de eieren schrikken onder de kraan. Pel de eieren en spoel ze nog een keer af, zodat ze snel koud worden. Snijd een stuk van het eiwit in de lengte, totdat je op het eigeel komt. Je kunt dan het eigeel heel makkelijk van het eiwit scheiden. 
Doe de twee (gekookte) ei-gelen in een kommetje, samen met de fijngesnipperde ui en augurk, een flinke eetlepel Griekse yoghurt, de kruiden en de chilisaus. Prak en roer dit zodat je een mengsel krijgt dat op mayonaise lijkt. Snijd de overgebleven eiwitten in stukjes en voeg dit bij het mengsel. Tadaaa! Een zelfgemaakte eiersalade, zonder mayo :). Gebruiken bij waar je maar wilt! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten