woensdag 26 februari 2014

(Italiaanse) paprika-courgette soep!


Ik hou van het maken van soep! Het is gezond, simpel, goedkoop en je kunt er eindeloos mee variëren. Afgelopen week maakte ik een paprika-courgette soep.  

Ik gebruikte:  (voor één pesoon, een flinke kom)
- een ui, 
- halve courgette, 
- een rode paprika, 
- 500 ml groentebouillon, 
- 3 gegrilde paprika's (pot Lidl), 
- theelepel gerookte paprikapoeder, 
- peper/zout, 
- pan (ik gebruik een gewone kookpan),
- staafmixer. 

Hoe maak je het?
Snijd alle groenten in stukjes. Fruit de ui in olijfolie. Voeg de courgette en de paprika daarbij en bak even mee. Voeg de gerookte paprikapoeder toe en vervolgens de bouillon. Laat het 10 minuutjes pruttelen en snijd ondertussen de gegrilde paprika in stukjes. Voeg de gegrilde paprika toe en pureer met de staafmixer. 
Breng op smaak met peper en zout en it's done! Vooral de smaak van de gerookte paprikapoeder vind ik heerlijk! 


Ik at bij de soep een pistoletje met mozzarella uit de oven, heerlijk. Al met al had mijn diner een beetje een Italiaans tintje :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten